KPN zet 3G-netwerk uit!

Vanaf 31 maart 2022 stopt KPN definitief met 3G. Zij zetten het 3G-netwerk uit omdat steeds minder mensen gebruik maken van 3G en al internetten via 4G en 5G. Bovendien zullen de frequenties die nu voor 3G worden gebruikt, ingezet worden voor het 4G- en 5G-netwerk. Zo wordt het 4G- en 5G-netwerk nóg sneller, veiliger en stabieler.

Gebruikt u nog oude telefoons, tablets of andere data apparaten en maken zij enkel gebruik van het 3G-netwerk? In dat geval kunt u nog tot 31 maart 2022 internetten en bellen over 3G. Daarna zijn deze devices niet meer bereikbaar! Toestellen die ook gebruik kunnen maken van het 2G netwerk zullen nog wel bereikbaar zijn, maar terugvallen naar het 2G netwerk.

Hiervan zijn de gevolgen: 

  • De internetverbinding is langzamer
  • Geluidskwaliteit van bellen is minder
  • Zij kunnen niet internetten en bellen tegelijkertijd

Vanuit de ACM is het KPN juridisch opgelegd om alle gebruikers op het netwerk ten minste 3 maanden voor de uitfasering van het netwerk hiervan op de hoogte te brengen. Dit is de afgelopen periode ook gebeurd. 

Dit doet KPN door een serie directe SMS berichten te verzenden. Wanneer een gebruiker zijn instellingen heeft aangepast of zijn Simkaart heeft vervangen zal hij/zij geen SMS berichten meer ontvangen. KPN kan tussen de gebruikers onderscheid maken tussen wie zijn instellingen verkeerd heeft staan of een verouderde SIMkaart gebruikt.

Belangrijk, over 5 weken stopt 3G definitief! Voorkom terugvallen op het minder snelle 2G. Vraag snel een nieuwe simkaart aan voor de beste mobiele 4G-ervaring.

Contact

Grift - IT
Tiendweg 2D
2671 SB Naaldwijk
KvK 55443613

Microsoft Partner

Iso9001   ISO/IEC27001

Stel een Vraag