Betaal ik niet te veel voor mijn helpdesk?

Veel bedrijven besteden hun servicedesk uit. Logisch, want zo krijg je – als het goed is – de beschikking over de beste IT-kennis zonder zelf te hoeven investeren in goed opgeleid IT-personeel. Maar hoeveel ondersteuning heb je nodig en kun je niet beter op de kosten besparen door wat minder uren in te kopen?

Up-to-date kennis

Door je ICT – inclusief de helpdesk – uit te besteden, krijg je de beschikking over ICT-personeel met up-to-date kennis en expertise. Bovendien hoef je je niet druk te maken om je ICT-team, en kun je die tijd besteden aan ondernemen. Maar heb je niet te veel uren ondersteuning ingekocht, en kun je niet beter wat geld besparen? Daar hebben wij zo onze eigen mening over.

De voordelen van onbeperkte ondersteuning

Wij zijn er groot voorstander van om je medewerkers onbeperkt toegang te geven tot een helpdesk. Als medewerkers zich niet geremd voelen om een helpdesk te bellen, krijgt die helpdesk inzicht in wat er allemaal speelt binnen jouw bedrijf. Op die manier kan jouw IT-partner sneller anticiperen op terugkerende voorvallen en je netwerk goed bewaken. Bovendien kan een storing klein lijken, maar de voorbode zijn van iets veel groters. Hoe vroeger je dat ontdekt, hoe beter. Voorkomen is – ook als het gaat om IT – beter dan genezen.

Monitoren

Klinkt als preken voor eigen parochie? Nope. Misschien ben je op deze manier in de eerste maanden iets meer uren kwijt om je omgeving op orde te krijgen. Maar daarna ben je dingen juist voor. Door bovendien je IT-omgeving te laten monitoren, kun je storingen voor zijn. Want elke storing kan de bedrijfscontinuïteit beïnvloeden en zorgen voor hoge kosten. Doordat je omgeving efficiënter is ingericht en je gewaarschuwd wordt als zich calamiteiten dreigen voor te doen, kunnen je medewerkers zorgeloos aan de slag en kun jij zorgeloos ondernemen.

Wil je ook zorgeloze support?

Op zoek naar de ideale IT-support? Wij kunnen helpen. Met ons IT-servicepack-abonnement hebben jij en je medewerkers recht op onbeperkte ondersteuning tegen een vast tarief. Doordat je mensen sneller melding kunnen doen van problemen, kunnen wij er goed op inspelen. Met onze G-mon Monitoring Tool monitoren we niet alleen op bugs, maar ook op het gebruik en de leeftijd van je systemen. Storingen en uitval van systemen buiten kantoortijd, worden via een sms doorgegeven aan de storingsdienst. Op die manier word jij volledig ontzorgd en zijn wij optimaal betrokken bij jouw organisatie. Neem contact met me op voor een vrijblijvend gesprek. Dan kan per mail of bel naar 0174-670 615 en vraag naar Dennis. Ik leer je graag kennen.

Hartelijke groeten,

Dennis Grift